onsdag 23 februari 2011

Sammanfattning av den sista tiden! :)

Nu ska jag snabbt försöka sammanfatta den sista tiden :)!
I lördags firade jag och Jens 11 år som sagt, vi hade en ganska lugn dag som avslutades med plankstek till middag och toscapäron till efterrätt.



På söndagen åkte vi ut på en skoterutflykt. Vi hade det jätte mysigt! Vi grillade korv och Jolie myste och hon är ju den snällaste ungen man kan tänka sig för hon gnällde inte utan var glad hela tiden ända till hon somnade i min famn vid brasan sen sov hon i skotersläden på vägen hem.









På måndag putsade jag fönster och bytte gardiner och storstädade. På kvällen åkte vi och firade Johan som fyllde 30 i lördags, men var uppe i kirunagruvan då.

Igår så var vi på kyrkis och Jolie tycker det är så roligt. Hon är en riktig marodör, för hon är expert på att sno de andra barnens leksaker. Så fort hon ser att nån leker med en leksak, kryper hon fram och sliter av dem den. Hon är hopplös!
Tror hon kommer gilla dagis! :D
Men så fort hon började bli trött då skulle hon upp i mitt knä och kramas och hon hade hela tiden koll på var jag befann mig.
När vi kom hem så fortsatte jag med min storstädning och fönsterputsning. Ett rum i taget. Man har ju en liten tjej som gärna vill vara med och hjälpa till, så allt tar ju lite tid! :D







På kvällen igår så började det regna inne :/, vår satans hall har ju trasigt tak...vilket vi redan konstaterat i vinter, men det är svårt att byta tak mitt i vinter.
Tydligen så måste det vara dåligt isolerat, för värmen inne får snön på taket att smälta och läcka in i hallen. Det rann efter hela väggen i trapphuset och det blev jätte pölar på golvet. Blir till att ringa försäkringsbolaget. :(

Idag ska vi ta det ganska lugnt. Promenera, städa och lite annat hemmafix.
Imorgon ska jag äntligen få träffa min kära vän Linda, som jag längtat!!!




1 kommentar:

  1. Fina bilder! Så som Jolie ser ut på de sista bilderna brukar Hilding också se ut då han äter:)

    Klart att du kan hänga med ut den 18:e!

    SvaraRadera