måndag 7 februari 2011

Igår och idag



Igår var vi ute i det jätte fina vädret och promenerad och slängde ett getöga på medelpad classic ski. Sen gick vi hem till pappa och hälsade på. Snacka om ungkarlslya! Har inte varit hem till honom på ett tag och wow alltså vad det var stökigt! Det märks vem som skötte städningen av mamma och pappa! Jag kunde inte sätta ner Jolie på golvet under hela tiden vi var där. Jag sa till pappa att jag skulle komma och städa åt honom nu under veckan och byta gardiner och fixa. Hopplösa pappa! :D

Idag har jag och Jolie myst och busat hela dan! Vi dansade åt the baseballs och hon skrattade så hon kiknade. Hon älskar sång, musik och dans!
Min brorson Robin ringde och ville komma på besök, han är ensam hemma hela veckan så han tyckte det blir lite långsamt.
Han kom direkt efter skolan och han var hela kvällen. Jag gjorde kycklinggryta och couscous till middag, vilket blev en hit :)! Jolie tyckte inte hennes variant av den var god alls och blev jätte arg! Antagligen för att det var saltlake marinerad kyckling, för alla andra saker i hennes gryta brukar hon äta och tycka om. Hon fick lasagne på burk istället som nödmat. Lunchen däremot älskade hon, pannkaka med rårivet äpple till, hon mumsade och åt alldeles själv!
Efter middagen såg vi en film, Jolie badade och kröp sedan runt naken en lång stund och efter hon somnat spelade grabbarna black ops.
Nu ska jag tvätta kläder, handtvätta 2 mattor och sen tvätta mig själv innan jag hoppar i säng.
Imorgon är det kyrkis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar