fredag 11 februari 2011

Shoppingtur och snöstorm!

Igår var jag, Jolie och pappa/morfar på birsta. Vi åt på Ikea, och vi tog oss en sväng och tittade på lite saker när vi ändå var där. Pappa köpte en ny matstol till Jolie för han tyckte hon behövde en med bälte och som var lättare att torka av. Hon har en bra snäll morfar!
Sen åkte vi till barnenshus, gardinaffären på övervåningen, där vi hittade snygga köksgardiner och en vaxduk till köksbordet åt pappa. Sen gick vi över på bebisavdelningen på barnenshus, för jag skulle titta på en paraplyvagn. Hittade en bra, men Jens måste vara med och se den oxå innan vi bestämmer oss.





Jag köpte ett par solglasögon till Jolie eftersom vi ska åka skoter på lördag. Hon blev så cool! :D













Pappa köpte en lära-gå-vagn åt Jolie nere på barnenshus. Vi monterade den när vi kom hem och gissa om den blev populär!!!
När vi skulle åka hem från birsta var det full snöstorm och vi körde lus-sakta. På ett parti av vägen såg vi inget alls framför motorhuven och vägen hade drivit igen totalt. Vi var väldigt glad när vi äntligen kommit hem!

Idag så har jag städat och försökt röjt bland lådorna i vårat "kaosrum", som ska bli mitt träningsrum, men jag insåg att vissa av lådorna var så tunga att jag inte orkade bära ner dem i källaren. Måste lura Jens att bära ner dem åt mig ;)!
Sen har jag och Jolie dansat, busat och Jolie har flitigt sprungit omkring med gåvagnen.
Jolie åt rester sen igår till lunch idag, alltså den andra pannkakan, så hon invigde den nya matstolen. Hon älskar att kunna äta själv! :)
Ikväll ska pappa komma och han och Jens ska sätta på nya slides på skotern så den är tiptop imorgon när vi ska åka upp till rödje och grilla korv. Milton skulle komma upp imorgon oxå för att följa med på skoterturen. Ska bli jätte mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar