onsdag 16 februari 2011

Kyrkis och pluggfunderingar

Igår var vi på kyrkis och hade det jätte mysigt!
Jolie älskar kyrkis och glömmer bort mig så fort vi kommer bort innanför dörren.
Hon var helt slut när vi skulle gå hem, dels för att hon inte fick någon förmiddagsvila, för kyrkisen är precis den tiden hon brukar vila. Hon tvär somnade så fort jag la ner henne i vagnen.

Jag pratade med en arbetskamrat igår och vi bestämde att jag och Jolie skulle komma på besök. En annan tjej från jobbet har också fått barn så vi ska komma dit samtidigt.
Efter jag pratat med henne fick jag lite ångest, jag vill inte börja jobba än på ett tag. Känns så ångestframkallande att börja tänka på dagis. Jag tycker det känns jätte jobbigt att behöva lämna bort henne till främlingar som ska ta hand om henne hela dagarna.
Jag är väl fånig antar jag...

Har kollat idag för jag ville boka in mig för att göra högskoleprovet, men då var sista ansökningsdagen igår!! Så jävla typiskt mig! Jag hade fått för mig att det var i mars.
Ska boka tid hos en studievägledare, för jag behöver lite svar på en del funderingar.
Få se om det blir plugg istället för jobb. Känns som man kanske ska passa på nu när man vant sig vid att leva på lite och ingenting. Men inget är bestämt än. Måste se hur det känns först och sen måste jag söka in också, vet ju inte om man kommer in ens ;).

Idag fick jag sova ut eftersom Jens var ledig igår och sov ut. Var så himla skönt!
Nu är jag pigg som en mört! Men det lär ju knappast bli någon promenad eftersom det ska promt vräka ner snö hela tiden. Jag är så less denna snö! Nu vill jag ha sommar NU!!!
Om jag hade kunnat ta mig nedöver hade vi kunnat ta en sväng på birsta, men det är väl lika bra det för jag är inte så tät just nu och om jag känner mig själv så kan jag inte gå i affären enbart för att titta.
Ska försöka göra något produktivt med dagen. Få se vad jag hittar på för nåt. Ska träna på crosstrainern i alla fall när Jolie vilar på eftermiddagen. Måste kämpa bort de sista envisa kilona.
Jens har varit så duktig igår och snickrat i sovrummet, trots att han är handikappad. Men nu är det bara några få dagar kvar tills han ska få ta bort gipset.
Längtar tills sovrummet är så pass klart så det är dags för tapetsering och målning som är mitt jobb :)! Ska bli riktigt roligt!

Alla hjärtansdag kakan jag gjorde åt Jens! Haha ful men god!

2 kommentarer:

  1. vad var det för kaka? den såg god ut:)

    Jag känner igen dina tankar ang. dagisplats men vi snackade faktiskt med en förskoleansvarig igår och då kändes det mycket bättre helt plötsligt:) Och imorgon ska vi på studiebesök på ett av ställena vi funderar på, ska bli himla roligt faktiskt. Innerst inne så tror jag att Hilding verkligen kommer att gilla att gå på dagis och det är ju det viktigaste. Att man själv är knäpp och kommer må dåligt men det går nog över.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja vi måste nog börja planera dagis vi med, men på något sätt drar jag mig för det...skjuter på det, men jag vet att vi måste ta tag i det snart.
    Känns säkert bättre när vi varit där. Det som känns riktigt bra är att Kristins mamma Gunmari jobbar där och hon är världens mysigaste!
    Jag önskar jag kunde vara hemma lite längre i alla fall för jag tycker att jag hade en underbar uppväxt och min mamma var hemma med mig hela min uppväxt. Hon var hemmafru först, sen hade hon dagbarn. När jag började skolan började hon jobba igen och sen utbildade hon sig och började jobba på sjukhuset. Jag gick på lekis vissa dagar innan jag började skolan, så jag fick träffa andra barn, sen eftersom mamma var dagmamma så hade jag 7 kompisar att leka med på eftermiddagarna oxå. :)
    Men jag kommer nog tycka att det går bra när hon väl börjat på dagis.
    Kram

    SvaraRadera