fredag 4 februari 2011

Glaskras!


Min lilla blomma blir busigare och busigare för varje dag som går!
Idag så har hon varit överallt där hon inte får vara. Om hon märker att hon inte får vara på ett ställe blir det 10 gånger så intressant och måste undersökas.

Hon satt snällt och lekte vid sin leklåda och då tänkte jag passa på att springa på toa. Jag satt där med dörren öppen för att kunna höra vad hon hade för sig och hade bara suttit i ett par minuter när jag hör ett ljudligt kras. Jag springer ut från toan i världens fart med byxorna fortfarande nere. Där sitter hon vid vårat nya skåp och har lyckats fått upp dörren och klättrat upp på ett av hyllplanen och lirkat ut ett ljusglas som jag haft doftljus i...det var i tusen bitar och hon satt mitt i det. Jag fick snabbt borsta av henne glassplittret och hämta dammsugaren. Hon skulle promt vara med när jag dammsög bara för att hon märkte att hon inte fick det. Suck!!
Vissa dagar blir man så trött!!
Det värsta är att det antagligen bara kommer att bli värre. :S
Men ibland är hon riktigt duktig och lyssnar på när man säger åt henne, men det går i vågor...det måste ju testas gränser, för vad vore livet annars?

1 kommentar:

  1. Hehe dom kan dom små liven ;) Abbe slog sönder en tallrik idag, lyckades riva ner den från köksbordet :) Kram!

    SvaraRadera