fredag 21 oktober 2011

Pyssel och mys

Idag har vi hittills inte gjort mer än myst och så har vi ritat och lekt med playdoh.
Nu har Jolie ätit lunch och ligger och vilar. När hon vaknat ska vi gå ut i solen och ta med oss lite fika och ha picknick. Vi ska även traska upp på kyrkogården och sätta upp några gravlyktor. Jag var där igår också med kransen som jag la på mammas grav.
Jag börjar känna mig grymt stressad att åka till Ljusdal och fixa på gravarna där också. Det är ju snart tjäle i marken och då går det inte och plantera någon ljung. Vi måste åka dit nästa vecka!

Nu till något helt annat mycket jobbigt och sorgligt!
Vår älskade hund Kirsch har betett sig konstigt under en väldigt lång tid (ungefär som någon senil) och nu har hon även börjat kissa inne. Hon verkar inge pigg och flåsar hela tiden och ser allmänt dålig ut.
Hon dricker massor med vatten också, så jag börjar misstänka att njurarna har pajat.
Usch jag gruvar mig för att åka till veterinären med henne för min magkänsla säger att vi inte kommer att få åka hem med henne igen. :(
Hon är den snällaste och finaste hunden man någonsin skulle tänka sig att ha! Hon är alltid snäll och go med Jolie! Jolie älskar henne och ropar efter (kiiisch) henne jämt.
Varför kan inte hundar bli lika gamla som människor!!!
12 år är ju bara ett ögonblick egentligen.


Min lilla höstblomma :)





1 kommentar:

  1. usch låter inge bra med kirsch. :/ Hoppas att hon hänger med ett tag till govovven!

    Vilken fin overall Jolie har. :) vad är de för märke? kram kram!

    SvaraRadera