tisdag 25 oktober 2011

Kyrkis och storhandling

Idag har jag vi varit på kyrkisen och som vanligt var det veckans höjdpunkt!
Vi hade det jätte mysigt och jag är imponerad av hur duktig Jolie blivit att göra alla rörelser under sångerna. Hon har dö koll! Men ibland får hon så fullt upp med att titta på de andra barnen att hon glömmer bort att röra sig :D. De är så himla gulliga!
Efter sång, dans och fika, så pysslade vi. Mammorna gjorde nosar i papier mache (Jenny kommer alltid med så bra idéer!) och barnen ritade...även lite på varann :D!
Nästa vecka är det tyvärr ingen kyrkis för det är lov, så jag vet inte alls vad vi ska hitta på då.
Men veckan efter så ska vi åka till paradisbadet med kyrkisen och det ska bli jätte roligt!

Snart kommer Jens hem och då ska vi åka och storhandla en massa mat, för nu gapar förråden tomma.

Nu ska vi skynda oss att göra oss klara. Jolie är jätte trött och gnällig, hon somnade på väg hem från kyrkisen och vaknade när vi kom hem...det tar 10 min att gå hem därifrån, men nu tycker hon att hon sovit sin dagsdos så hon vägrar lägga sig att vila. Hon somnar väl i bilen förhoppningsvis.

Ha det bäst!

3 kommentarer:

  1. Vilket roligt kyrkis ni verkar ha. Kul att åka till paradisbadet med alla ungar:)

    Ja, usch nu är hösten här, det enda mysiga är att man kan tända ljus och ha det lite mysigt hemma. Snart kommer la snön också:( Fast det blir nog roligt med snö i år för både Hilding och Jolie, åka pulka och bygga snögubbar:)

    SvaraRadera
  2. Värst vad du var påläst:) tack för infon!

    Jag längtar också till julen, ska bli så mysigt! Ser framemot lussefirandet på dagis.

    Bebismagen mår bara bra, tror jag. Det är en livlig krabat där inne. Ska till BM på torsdag och få lyssna på hjärtat, det ska bli mysigt:)

    Ska ni på Johans 30-års fest på lördag förresten?

    SvaraRadera
  3. Det märks verkligen skillnad på kroppens förfall denna graviditet jämfört med förra. Det hade nog varit önskvärt att ha varit lite mer vältränad innan man blev gravid men det hanns ju inte med:) Jaja, får ta tag i det efteråt.

    Jag mådde lite illa i början med Hilding men aldrig att jag spydde. Har ju mått jätte bra denna graviditeten också tills i söndagskväll då. Jag hoppas verkligen inte att detta illamåendet ska sitta i resten av graviditeten! Det är ju omöjligt att få något gjort när man mår illa, går inte att tänka på något annat ens.

    Ja, vi ska på festen på lördag. Det ska bli roligt:) Ses vi där då:)

    SvaraRadera