måndag 24 oktober 2011

Förkylning och barnmarknad

I helgen så har vi inte gjort så mycket.
På lördag hade jag tagit ledigt för att gå på barnmarknaden i Bergeforsen. Jag har mått dåligt av och till hela veckan och på morgnarna så har jag grymt ont i halsen. Men jag pallrade mig iväg på barnmarknaden och gjorde en massa fynd. Jag köpte kläder och leksaker till Jolie. Jag kan säga att leksakerna vart väldigt populära. Jag köpte duplolego och en bondgård med en massa djur och en gunghäst i trä som jag ska måla och göra fin (lägger upp bilder när den är klar) och några böcker.

När jag kom hem drog Jens iväg upp till pappa för han skulle provköra logosågen med pappa. Jag städade lite hemma innan jag och Jolie traskade upp till pappa. Jag gjorde i ordning en älgstek när jag kom dit och så åt vi middag där.
Robin kom till pappa och hälsade på, sen åkte vi hem till oss och Robin hade med sig ett spel som vi spelade. Vi hade en väldigt mysig kväll!
Jag gick och la mig medan Robin fortfarande var här eftersom jag skulle upp och jobba på söndag.

Tyvärr ville inte min dotter att jag skulle jobba dan efter, så hon höll låda i princip hela natten. Hon sov väldigt dåligt och vaknade stup i kvarten och grinade. Tror det är de där jäkla skit hörntänderna som aldrig kommer upp riktigt, hon har ju haft små piggar av dem uppe hur länge som helst.
Jag klev upp när klockan ringde och började klä mig och gick på toa. Jag insåg efter en stund att det här går inte! Jag kände mig lite smått febrig, jätte ont i halsen och huvudet och helt slut i kroppen efter sömnbristen.
Jag var tvungen att sjukanmäla mig, vilket inte kändes roligt alls!
Efter jag ringt blev det sängen och Jens klev upp med Jolie. Jag sov till 10.00 vilket är superlänge för att vara mig (sen jag fick barn i allafall).

Sen blev det världens slappaste dag! Jens var också jätte trött och även Jolie såklart som varit vaken minst halva natten.
Jolie vilade ovanligt länge under sin vila och jag och Jens såg en film medans och låg som 2 sillar i soffan.
Innan middag gick vi en kort promenad upp på kyrkogården, för Jens ville se hur fint jag gjort, sen gick vi till pappa och lånade spackel (till gunghästen jag ska fixa).
När vi kom hem slängde jag ihop en totalt improviserad middag bestående av köttfärs och makaroner och lite annat jocks. Det blev en makaronigratäng, som blev asgod, Jens åt så han fick ont i magen. Det blir alltid som bäst när jag hittar på egna recept. :D


Det blev ingen zumba för mig såklart. Tråkigt att missa när det är så roligt, men det är ju inge vidare att träna när man har infektion i kroppen.

Idag har vi myst hela förmiddagen och Jolie har lekt oavbrutet med legot och bondgården. Efter hon ätit och vilat ska vi ta en liten promenad.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar