måndag 3 oktober 2011

Helgen

Som vanligt gick helgen alldeles för fort!
På lördag så klev vi upp tidigt hela familjen och Jens gjorde i ordning världens brakfrukost medan jag och Jolie gjorde oss i ordning och packade min träningsväska.
Efter vi fikat så åkte vi till gymmet hela familjen och jag började träna medan Jens och Jolie lekte. Efter jag tränat klart, så följde Jolie med mig till omklädningsrummet medan Jens tränade. Hon inventerade i träningsväskan när jag duschade och gjorde mig i ordning.
Sen gick jag och Jolie över på birsta city och fördrev lite tid medan vi väntade på Jens. Jag hittade lite kläder som fick följa med mig hem. Hittade även en jätte fin kläning som jag INTE köpte...blev osäker och valde att vänta och jag slår vad om att den inte kommer att finnas kvar nästa gång jag kommer dit och då kommer jag ångra mig nå alldeles grymt!
När Jens kom åt vi lunch och sen for vi och handlade mat och lite vin.
På eftermiddan kom Vera, Stefan och Hilding på besök. Vi åt och umgicks. Barnen lekte och härjade runt. Jolie är fruktansvärt förtjust i Hilding och vill pussas och kramas med honom heela tiden.
När ungarna somnat så spelade vi lite sällskapsspel.

På Söndag så var det min tur att göra helgfrukost och efter det hade vi en lugn och mysig morgon och låg och halvsov tillsammans i tv soffan. När Jolie hade vilat sin dagsvila och ätit lunch gick vi upp till min pappa och hjälpte honom med att fylla ut gräsmattan med jord eftersom det blivit ett "dike" där jordvärme slangen är dragen. Jolie tyckte det var underbart roligt att hjälpa till på sitt sätt, vilket innebar att ligga och åla sig i jorden, kasta jord ur skottkärran på gräsmattan och Kirsch, hjälpa pappa att köra skottkärran m.m.
På kvällen var det Zumba för min del.
När jag kom hem så såg vi en film...eller nä inte jag...jag såg filmen i ca 20 min sen somnade jag med huvudet i Jens knä och sov tills det var dags att gå och lägga sig i sängen.

Idag har vi gjort vanliga vardagssaker. Vi var ute länge och promenerade efter ån och Jolie hade fullt sjå att hålla ordning på Kirsch.
Jag skulle egentligen åka och träna bodycombat med Jenny, men jag har varit konstigt trött idag med huvudvärk och har dessutom grym träningsvärk, så jag valde att ta en vilodag idag. Det fick räcka med promenaden.
Jens och pappa är nere i källaren och grejar och jag tänker slöa en stund i soffan och kika lite på tradera.

Hoppas ni har en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar