torsdag 15 september 2011

Två nätter med lite sömn

Jag känner mig ganska sliten efter 2 nätter med dåligt med sömn.

I går natt så var Jolie vaken mellan 2.00 på natten och 5.00 på morgonen.
Hon vägrade att somna om och ställde sig hela tiden i sängen och ropade på mamma. Jag la ner henne i spjälsängen och stoppade om henne och la mig till rätta i vår säng och så låg hon still i typ 5-10 min, så pass att jag började slumra in igen, sen var det upp igen som en lite fjäder. Hon somnade till sist efter hon hade fått lite välling strax efter 5.

I natt så sov Jolie som en liten prinssessa hela natten, men då hade jag en man som var mer än snurrig!
Vi var uppe ganska sent, för vi tittade på en film på tv11 och sen blev vi fast i en dokumentär på national geographic. Jag var dötrött så jag somnade ganska snabbt när jag väl lagt mig i sängen.
Helt plötsligt vaknar jag av världens brak och jag sätter mig upp och tittar mig omkring förvirrat. Då hör jag ett jämrande ute från vardagsrummet -aaaaah åhh aj aj aaaaj! typ... Så jag springer upp i kolmörkret och ut i vardagsrummet där Jens ligger på rygg och är helt borta,  jag tror att han gått i sömnen, men efter han kvicknat till lite så berättar han att han skulle titta ut genom fönstret för det stormade så hemskt och när han skulle tillbaka till sovrummet i mörkret (av nån anledning tänder han inte lyset) så råkar han kliva i Jolies lära-gå-vagn som rullar iväg och han flyger baklänges och slår bakhuvudet. Dessutom slår han ner en av våra nya högtalare i golvet (därav det ljudliga braket). Han har ett långt sår på ryggen och världens huvudvärk, så han ligger och kvider och far runt i sängen när han väl lagt sig igen. Jag håller på slumra in till slut. Helt plötsligt far han upp ur sängen och ut ur sovrummet, ner för trappen och så hör jag hur han drar på sig jacka och skor och går ut.
"Va fasen ska han göra nu då?!" Tänker jag.
Jag hör hur han klättrar upp på taket och hur han grejar med nåt, detta är alltså ca kl 2-2.30 på natten!
När han kommer in frågar jag vad han sysslar med och då berättar han att han kom på att takplåten låg ganska löst på taket och var orolig att den skulle blåsa iväg...komma på det mitt i natten är ju typiskt han!
Då är jag ju pigg!...och han somnar och snarkar...Typiskt alltså!

Om jag inte får sova i natt så tar jag in på hotell imorgon natt ;)!
Snart ska jag och Jolie gå och vila, och jag skiter i alla måsten idag!

1 kommentar:

  1. Haha, han är ju för rolig den där jens! Haha
    /Veralena

    SvaraRadera