söndag 18 september 2011

Helgen som gått

Jaha då vare söndag igen...
Jag tycker helgerna går så himla fort!
I fredags kom Robin och var barnvakt eftersom vi skulle på bio. Vi bjöd honom på mat, det blev plankstek. Efter vi ätit och umgåtts ett tag, så nattade vi Jolie och drog iväg på bion och det var så skönt att få göra nåt tillsammans utan barn för en gång skull. Vi såg världens chickflick, friends with benefits, som hade premiär och den var ok. Inte mer.
När vi kom hem så fick vi veta att allt hade gått jätte bra! Det var skönt! Inte för att vi var det minsta orolig för nåt annat.

På lördag åkte vi och grattade min storebror. De var bruna som pepparkakor (de har just kommit hem från Turkiet). Jolie var som vanligt dödligt rädd för brorsan, fattar inte varför?!
På kvällen hyrde vi en film (som sög btw), Red Ridinghood.

Idag har vi varit uppe hos pappa och hjälpt honom med allehanda röjning på tomten...ja de är klart, jag och Jolie gjorde väl inte sån stor insats, vi lekte mest :D!
Sen hem och fixade en snabb middag bestående av spagetti och köttfärssås, sen kom Veronica och lämnade av Vidar, för Jens skulle vara barnvakt medan vi tränade Zumba.
Zumban var som vanligt jätte rolig, men jag blir grymt irriterad över att min kropp inte gör som min hjärna säger åt den att göra. Sen att vissa rörelser gör grymt ont också, men jag är så tjurig att jag ignorerar det...kommer antagligen att komma surt dan efter.
Nu i veckan ska jag och Jenny träna några pass på etic. Ska bli skönt!
Jag har insett att jag behöver nya träningsskor, för dämpningen i mina är inge vidare...men det får bli när jag fått lön, är inge tät nu. Alltid ett jäkla pusslande för att få mammapenningen att räcka.

Imorgon blir det skola hela dan för min del. Ska bli roligt att komma igång igen!

Ha en fortsatt bra kväll och en bra dag imorgon! På återseende ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar