tisdag 20 september 2011

Kyrkis och lysande idéer

Idag klev vi upp med energi och glatt humör, eftersom Jolie sovit ganska bra i natt! :)
Vi gjorde de vanliga morgonrutinerna, sen klädde vi på oss och promenerade till kyrkisen och idag var det grymt mycket mer behagligt att gå dit än sist när det spöregnade.
Kyrkisen var jätte rolig som vanligt och vår nya kyrkisledare är verkligen bra! Hon hittar på så mycket roligt med barnen.
Jag har märkt att Jolie blivit så fjantig inför mycket. Hon tycker saker är läskiga. Hon vågade inte åka i filten under gungsången. Hon är jätte rädd för en gul anka som sprattlar med benen när man drar i ett snöre och hon är väldigt blyg. Hon är av den försiktiga sorten...ja fast inte hemma, här skulle det behövas mer av försiktigheten!
Vi sjöng, dansade, lekte och pysslade. En bra start på dagen alltså!

När vi kom hem blev det lunch och sen en vila för min lilla blomma.
Jag storstädade för här såg det ut som någon sprängt av en leksaksbomb över hela vardagsrummet. Sen behövde resten av huset sig en översyn också.
Vi lekte lite och läste några böcker och sen var det dags för middag. Det blev blodpudding, Jolies favorit, eftersom Jens jobbade kväll (han hatar blodpudding). Jolie slösade inte en smula på golvet och då är det gott!

En liten notis innan jag avslutar: Det är att Jolie nu kommit på en alldeles lysande idé och det är att man kan flytta på stolar för att kunna nå dit man vill...mindre bra för mamma!
Hon når nu upp på alla köksbänkar alldeles själv och kan nå kranen tex. *suck*
Som det inte var svårt nog att kunna laga mat i lugn och ro nuförtiden.
Även att hon just nu är i en fas av totalt trots. Hon vet vad hon inte får göra och det gör hon såklart för att testa hur vi reagerar. Säger man ifrån så blir hon jätte arg och frustrerad och slår till oss eller lägger sig på golvet och sparkar med benen och skriker...underbart med barn ibland :D!

Imorgon ska jag på skolan på möte och sen blir det birsta en sväng för jag har lagt undan en jacka och så måste jag köpa ljung till gravarna. Det börjar närma sig datumet då mamma gick bort och jag vill att det ska vara fint och höstfixat på hennes grav tills dess.


Hoppas ni får en bra dag imorgon! Natti natti

1 kommentar:

  1. Albin har också kommit på det där med att flytta stolar. Igår när jag satt och ammade så hör jag hur han går in till badrummet och sedan hör jag hur han grejar med tvättunnan sedan blir det knäpptyst. Då går jag dit och ser att han flyttat sin pall till ett av skåpen och har sedan tömt runt en liter flytande tvättmedel över sig! Tack och lov fick han inget i sig.

    Hoppas allt är bra med er :)

    SvaraRadera