tisdag 14 december 2010

Jolie 7 månader idag!







Jolie har gjort stora framsteg i utvecklingen den senaste tiden. Man hinner knappt med.
Hon ställer sig på alla fyra och gungar (ser ut som hon ska starta i ett lopp eller nåt), hon klättrar på saker och ställer sig på knä och ibland ställer hon sig upp på benen korta stunder.
Hon sitter hyfsat stadigt själv men jag har fortfarande kuddar bakom henne eftersom hon ibland slänger sig med vilje bakåt. Ibland tar jag bort kuddarna så hon ska lära sig att inte lita på att de ligger där.
Hon leker titt-ut heeela tiden, detta betyder att hon tar snuttetrasan, nån leksak, klädesplagg eller vadsomhelst egentligen och lägger över ansiktet och då ska man säga -Var är Jolie, vart är hon! och då fnissar hon under tygstycket och drar bort det och då säger man -Titt-UUUtt!! då skrattar hon så hon kiknar.
Sen har hon lärt sig klappa händerna och det är ju såklart allra roligast om både mamma och pappa klappar händerna med henne.
Sen har hon lärt sig att säga tutte till sin napp...eller hon säger teette!
Jaa jag har säkert glömt nåt...
Lägger väl in det någon annan dag i sånt fall :D

Vi var och vägde och mätte henne idag! Hon har växt så det knakar sen sist!
Hon väger för närvarande 7400 gram och är 66 cm lång. :)

Hennes måltidsschema ser ut såhär just nu:
Frukost: vid 6-7 tiden är mjölkersättning ca 210 ml
Mellanmål: vid 10 tiden är gröt med lite fruktpuré till
Lunch: vid 12-13 tiden är någon sorts lagad mat (oftast någon burkmat måste jag tyvärr erkänna), lite fruktpuré till efterrätt
Mellanmål: Någon fruktpuré, majskrok eller något osötat kex (blir ett mindre mellanmål med andra ord)
Middag: Vid 16-17 tiden är modersmjölkersättning 210 ml
Kvällsmål innan sänggående: Välling 210 ml

Sen sover hon oftast hela natten till frukost. Har perioder då hon är väldigt gasig i magen och vaknar ofta på grund av det. Men då vyssar jag och ibland räcker det med att stoppa in nappen bara.
Tänk att min lilla tjej är hela 7 månader, vart har tiden tagit vägen?!
Jag önskar jag fick vara hemma med henne tills hon blir 18 år!!! hahaha

2 kommentarer:

  1. Gratulerar på 7-månadersdagen! Oj, vad stor hon har blivit och knubbig:) Tiden går alldeles för fort! Tycker att Jolie är lite lik Milton på sista bilden förresten.

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj, stora tjejen <3 Kan inte fatta att alla sma hjartebarnen kommer vara sa stora nar vi kommer hem. Jag langtar!!!

    SvaraRadera