tisdag 28 december 2010

Magsjuka :(


Ikväll fick Jolie världens magsjuka. Hon kaskadkräks och hulkar och har kväljningar hela tiden och så har hon vattendiarré. Hon är jätte slut och sover mellan kräkningarna och blöjbytena. Det är så otroligt synd om henne. Jag försöker peta i henne vätskeersättning hela tiden så hon inte blir uttorkad. Hon åt även en halv flaska välling, men det kräktes hon upp över hela mig och henne.
Känns som det inte kommer bli ett så trevligt nyår för oss, men förhoppningsvis så blir inte jag och Jens sjuka också, för då kommer det bli väldigt trassligt att ta hand om lillan samtidigt.
Hoppas verkligen att det inte blir så långdraget för henne. Känns så himla surt att hon skulle få magsjuka när hon äntligen lagt på sig och blivit riktigt rund och go.
Mitt mamma-hjärta vill brista när jag tittar på henne och hon hänger med huvudet och ögonen är tomma och blanka. Då önskar man att man kunde trolla!

1 kommentar:

  1. Vi fick uppleva magsjukan igår.. lillan har börjat tokspy efter varje amning och jag springer emellan och kräks. :(

    SvaraRadera