måndag 27 december 2010

Första julen!

Nu har vi precis upplevt vår första jul som en liten familj och det har varit underbart!!!

På julafton så klev vi upp tidigt och Jolie fick öppna sitt första paket någonsin, hon tyckte det var jätte roligt och prassligt. :)

En risig nyvaken mamma och en underbar dotter!


Sen dammsög jag och skurade golven. Började förbereda lite mat, men de mesta hade jag börjat förbereda kvällen innan.
Sen gjorde vi oss i ordning.

Jens åkte iväg och hämtade Ängla, Henrik och lilla Varga. När han kom tillbaka hade pappa kommit till oss och då åkte vi bort till Veronica och Johan.
Där åt vi jullunch och tittade på Kalle Anka.
Sen åkte vi hem och jag började fixa med julmiddagen.
Vi åt och myste. Sen gick vi upp och väntade på tomten. :)
Jolie kände nog igen tomtens ögon (var ju pappa Jens :)) för hon var inte ett dugg rädd och klämde direkt tomten på näsan :D!
Jolie satt bredvid tomten på golvet och tog emot sina paket med förtjusning. Hon fattade direkt att den där tomten är bra snäll!
Efter paketöppningen och en stunds lek med de nya sakerna la sig Jolie för natten och efter pappa gått hem myste jag och Jens och såg en film.
















På Juldagen bjöd vi hit Pappa, Johan, Madicken och Vidar på middag. Vi hade sånt överflöd av julmat som vi ville bli av med innan det blev dåligt:).
Blev en mysig kväll! :)

På annandagen så bjöd vi hit Ängla, Henrik och Varga. Julmat för 3:e dagen...bläää! Nu är vi less på julmat!
Efter vi ätit så såg vi en film tillsammans innan Jens skjutsade hem dem.
Jolie var vaken till 23.15 och hade ont i magen stackaren! Hon hade så ont att tårarna rann på kinderna, men de släppte lite efter hon äntligen fått bajsa lite, men då var hon så övertrött att det tog jätte lång tid att få henne att varva ner och somna.
Hon vaknade vi 7 och ville ha frukost sen somnade hon om till kl 8 och då bajsade hon och efter jag bytt på henne somnade hon om igen på direkten. Hon var grymt sleten efter den sena kvällen.





Nu far hon runt som en virvelvind i vardagsrummet och det är väldigt skönt att vi fått upp en grind för trappen så man slipper fara och jaga henne överallt. Nu fattas det bara en grind runt kaminen, så man kan elda när hon kryper runt.

Leker med två av hennes nya favoritleksaker!




Idag ska vi åka på mellandagsrea är det tänkt. Blir nog lite senare än beräknat eftersom Jens var tvungen att åka in och jobba idag, för att nån var sjuk. Hatar hans jobb ibland (ganska ofta faktiskt), han har ju egentligen semester.

1 kommentar:

  1. Vilken mysig jul ni verkar ha haft:) O så söt hon är i sin tomteluva!

    Jag har fått ett jobberbjudande utomlands men de vet inte att jag har fått barn sen jag registrerade mitt cv på deras hemsida så jag har skickat mail och berättat det nu, får se vad de säger... spännande är det iaf!

    SvaraRadera