måndag 20 december 2010

Julbord

Igår så var det en riktigt mysig och bra dag!
Jens klev upp med Jolie igen och jag skulle få sova ut, men i vanlig ordning så förde Jolie sånt liv att det var omöjligt, men skillnaden denna morgon var att jag var jätte jätte trött eftersom Jolie vaknat fler gånger än vanligt under natten. Så jag var fast besluten att sova ut, så till slut klev jag upp och gick och hämtade Jens hörskelskydd :D! Såg nog ganska roligt ut, men det stuntade jag fullsändigt i och jag sov till och med riktigt gott med dem på.
När jag klev upp så vilade Jens en liten stund. När Jolie vilade så myste vi i soffan och såg en film.

Vi gjorde oss i ordning och satte på oss de bästa gå-bort-kläderna. Jolie fick på sig en jätte söt och julig klänning som hon fått av faster Veronica.

Jolie innan de vita strumpbyxorna kommit på



Sen bar det av till Åstön och Idyllen där vi åt ett jätte bra julbord. Det var så himla mysigt! Om inte julkänslan fanns där innan så finns den definitivt där nu! Det är så otroligt vacker miljö där! Känns som man har blivit förflyttade till 1800-talet.
När vi skulle åka hem var de inte roligt bilföre, vägarna hade drivit igen och det var bara en smal smal körsträng för högst 1 bil och om man fick möte blev det inte roligt, för då fick man köra ut i djupsnön som yrade upp över bilen så man inte såg ett nå! Tur vi har fyrhjulsdrift och nya vinterdäck, annars hade det inte gått alls.
Idag snöar det också, men inte lika kraftigt och det blåser inte lika mycket. Det måste ju snart ha kommit 1 meter på 2 dar.






När vi äntligen kommit hem, så skulle vi se en film efter Jolie gått och lagt sig, men Jolie hade andra planer. Hon vägrade somna! Hon har blivit jätte tjurig på att somna nu och far runt som en proppeller i sängen och skriker och gråter. Hon kan hålla på tjura i flera timmar. Vet inte vad det blivit med henne, för hon har alltid kunnat somna lätt. Igår slutatde det med att jag fick ta upp henne och gå runt och vyssa henne som när hon var liten skrutt och då somnade hon. Klockan var över 22 när hon hade somnat.
Imorse vaknade hon som vanligt vid 5.30 och ville ha frukost, sen somnade hon/vi om direkt. När vi vaknade och jag tittade på klockan så var den 9.30,hon som alltid brukar sova till 7-7.30. Snacka om sovmorgon! Skönt för oss båda tror jag!

Idag så ska vi åka till birsta och armbåga oss fram när Jens kommer hem från Gävle.
Nu måste jag rädda Kirsch hundben från Jolie för hundraelfte gången idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar