torsdag 30 december 2010

Avbyte i misären...

Det är tur man kan byta av varann. Igår blev Jens dösjuk och kräktes och hade världens diarré samtidigt. Jolie mådde inte bättre hon heller.
Idag har Jens mått riktigt bra, men Jolie mår fortfarande risigt med vattendiarrér och kräks lite då och då. Hon har ingen matlust alls idag och jag försöker med allt möjligt. Nyss fick hon banan och mangopuré och det tyckte hon var jätte gott så det gick ner en bra portion. Men annars har det varit dåligt med att äta. Till och med besvärligt att få henne att dricka, men vätskeersättningen går ner i alla fall.
Nu på eftermiddagen har jag börjat må jätte dåligt och så fort jag rör mig nåt nämnvärt så känns det som jag ska kräkas. Tur att Jens är pigg och kan ta hand om Jolie idag.
Om jag visste vem som smittat oss skulle jag gömma en död råtta under dennes säng eller sy in en surströmming i dennes gardin... >:(
;)

Jaa vårt nyår kommer nog inte gå till historien som en utav de bästa i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar