måndag 15 augusti 2011

Lågtryck i både väder och i bloggande!

Om nån (inte för att jag tror det) undrar varför jag inte bloggat så mycket på länge beror det på för mycket hemmaprojekt och för lite blogginspiration.

Den sista tiden har jag målat möbler, städat och sorterat, plockat bär, gjort saft i mängder och jobbat. Sen har Jolie varit helt sjögrön och verkligen hållt mig fullt sysselsatt!

Har hänt lite små saker den sista tiden som att:

Jag har fått en litet erbjudande om att lägga upp min konst på ett forum...så jag antar att det bara är att sätta igång att måla! :D
Eftersom jag är världens mest självkritiska människa så har jag suttit och jämnfört mig med alla de andra konstnärerna där och fattar inte vad min fjantiga hobbykonst ska där att göra. De är ju så sjukt duktiga och målar sååå cool konst och många målar ju nästan på heltid. Men ändå så kan det ju vara en spännande utmaning och något att bygga på kanske. Jag älskar ju att måla och det vore roligt om nån skulle tycka om min konst och dessutom vilja köpa en tavla! Ja drömma kan man ju göra i alla fall! :)

Sen har jag fått ett litet extra jobb under en kort tid och kvällstid (så Jens kan ha Jolie) här i byn och det är ju alltid bra med lite extra kulor i kassan!

Sen ska jag börja plugga igen nästa onsdag och det ska bli grymt roligt! Särskilt efter ett så långt uppbrott (med graviditet, mammas sjukdom och bortgång, barnafödande och mammaledighet). Jag känner mig både peppad och nervös över hur jag ska få dygnets timmar att räcka till (är ju lite annat att plugga nu sen Jolie kom). Men jag är väldigt målinriktad att få detta klart och överstökat nu!

Ja det var väl en snabb sammanfattning av de "större händelserna" den sista tiden. :)

1 kommentar:

  1. Skoj med studier :) Vad ska du läsa? Lycka till!!!

    Anna

    SvaraRadera