söndag 7 augusti 2011

Kalashelg

Igår fyllde min älskling 29 år!
Jag och Jolie började dagen med att göra ordning frukost på sängen till vår älskling, han fick äggmackor och kaffe. Sen gjorde jag tårtbottnar och städade.
Jag slängde ihop 2 tårtor medan Jens syster med familj var här, hon skulle jobba så de kom tidigt.
Sen droppade fikagäster in under hela dagen. Jens hade medvetet inte bjudit någon (30års kris?) för han tyckte 29 år inte var nåt att fira. Fast familjen hittade hit ändå som tur var! :)

Jag sålde även en till kattunge igår, till en jätte gullig familj från Härnösand. Nu är det "bara" 4 kvar, kan tyvärr bli så att de får möta sin skapare nästa helg om de inte fått hem tills dess. :(

Idag har Lasse varit här och hjälpt oss med taket. Nu är det så gott som klart.
Nu är de målningen av fasaden som står på schemat...men nu verkar det bli regn och regn och regn, är sommaren slut??

Brorsan och Maria tittade förbi och hade med sig paket till Jolie, Musses klubbhus keyboard och den blev väääldigt populär, hon har terroriserat mig med den heeela kvällen. Jag och Jens fick även en present tillsammans, en resecheck! De är bara för snälla!

Nu är Jens och Stefan på vedbacken och sliter, Stefan har varit här sen imorse och kämpat på. Blir i alla fall varmt och skönt i vinter nu när veden är fixad.
Jag ska nog sätta på en film på voddler och äta några jordgubbar. Behöver lite downtime för Jolie var vaken 4 timmar i natt av någon anledning...hon verkade tro att det var morgon. Sen vilade hon knappt en timme idag, så jag hann inte ta igen mig alls. Hon somnade med tandborsten i munnen, så hon sov redan innan jag la ner henne i sängen. Gullungen! :D
Ha de gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar