måndag 9 augusti 2010

Sämsta bloggaren :S

Våra fossingar
Lillgrynet

Vår hund Kirsch och hennes son Kaito


Hormonprickar som Jolie hade ett tag



Gladfisen




Mamma och dotter i stugan





Tittar på tv






Tecknat närmare bestämt :)!







Nu var det 100 år sen jag skrev igen, tiden bara flyger iväg när man har en liten bebis :)!

Koliken har försvunnit helt och nu kan man äntligen njuta av att ha barn! Den försvann bara över en natt kan man säga. Nu sover hon mellan 5-8 timmar i sträck på nätterna. Det är helt underbart!
Hon skrattar och är glad jämt och ständigt, det är en helt ny unge :)!
Dessutom utvecklas hon jätte snabbt nu. Hon jollrar hela tiden, tar saker och för till munnen för att smaka på, kan stoppa in nappen själv när hon tappar den, kan stå jätte länge när man håller i henne, rullar runt och håller upp sitt huvud själv nu. Det är fantastisk vad det går snabbt!
Jens märker det på ett helt annat sätt än mig också eftersom jag är med henne hela dagarna.

I helgen var vi i stugan, Jens fyllde år i fredags och ville bara ta det lugnt hela helgen.
Jag bakade mammas marängtårta till Jens och den blev nästan lika bra som hon brukade göra den.
Han fick två filmer och en hel massa godis i en jätte stor popcornlåda av mig och en bild på Jolie och honom av Jolie :).
Brorsan och Maria kom upp med Milton till stugan, så han var med oss och pappa hela helgen.
Robin kom upp på lördan och söndan. Raine kom på lördan och firade Jens och åt grillat med oss. Sen kom Johan, Nadja och Albin och åt tårta. Albin har blivit så stor! Han är så jäkla söt!! Han och Jolie var väldigt intresserade av varandra :).
På söndan kom Veronica och Johan, jag höll på få total bacillskräck!! Tydligen så har hela familjen svinkoppor och det smittar ju jätte lätt, dessutom måste man ju totalsanera för att få bort smittan. De fick inte komma i närheten av Jolie eller ta i något, men det kändes ändå onödigt att de kom upp och jag tvättade säkert händerna 200 ggr efter de åkt trots att jag inte tagit i dem eller något de rört vid, tyckte det sved på händerna (hjärnspöken). Bläää!!! :S

Idag har det spöregnat, så vi har bara tagit det lugnt och myst hela dan. :)
Pappa kom hit och åt middag. Jag fyllde i lite nya saker i Jolies bok och satte in några bilder.
Imorgon ska jag skicka iväg dopinbjudningarna...i senaste laget, men de får gå ändå. :/

Ska bli lite bättre på att skriva från och med nu! :)

1 kommentar: