tisdag 6 juli 2010

Ungen växer som ogräs :)

Idag var vi på bvc och Jolie hade växt rejält! Hon vägde 4380 g och var 55,5 lång! Så hon har gått upp väldigt i vikt! Från 3950 på 1½ vecka :)!
Jag hörde mig för om prickarna hon fått i ansiktet och på bröstet och barnmorskan sa att de inte var någon fara utan kunde bli så när de var mellan 6-8 veckor gammal och att de försvann av sig själv. Skönt för jag var orolig att hon var allergisk mot nåt som jag åt eller nåt i hennes miljö.

Idag är de jätte varmt, men just nu är det tack och lov molnigt (första sommaren i mitt liv jag vill att det ska vara moln), så jag tänkte försöka komma ut på en långprommis.
Jens satte upp utemöbeln på alltanen som vi köpte av min arbetskamrat Birgitta i fredags. Där satt jag och fikade i solen en stund när vi kommit hem från bvc och Jolie låg i vagnen under sitt parasol, men hon är sällan nöjd nån längre stund i vagnen när den står still utan hon vill helst bli buren jämt och ständigt. Därför är bärselen min bäste vän!

Jag känner mig sjukt irreterad på Jens jobb idag!! Vill att byggmax ska brinna upp eller nåt! Han är jämt på jobbet! Förra månaden hade han 70 övertidstimmar och det värsta är att han inte får något för det. Idag började han vid 5-tiden och så ska han ha möte ikväll så han lär jobba till 22-tiden. Han är såklart alltid trött och sliten när han väl är hemma.
Önskar han kunde ta ut semester i sommar som alla andra!! :(

Nu ska jag ut och röra på fläsket! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar